• وبلاگ : دفترچه يادداشت
  • يادداشت : ريزوگم
  • نظرات : 9 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    و وقتي فهميده نشوند , نوشته هايمان هم

    هر کلمه کلمه اش

    ريز ريز است ....

    همين!

    پاسخ

    سلام . منظورتون اينه كه طوري بنويسم كه فهميده بشه ؟؟؟؟ مگه الان فهميده نمي شه ؟؟؟ اصلا فهميده نشه . اينجا براي هيچ كسه . مهم اينه كه خودم ميفهمم شون ... و دوستشون دارم . هرچند ريز باشند ...

    بسم الله الرحمن الرحيم

    خواهر بزرگوارم سلام

    اگر تو همين جسم خاكي بودي و ديگر هيچ من هم در اين سخن كه گفتي با تو همداستان مي شدم اما خوشبختانه چنين نيست .نه حقيقت تو اين جسم خاكي است و نه تو آن چنان كه مي گوئي ريز ريز ريز .

    به فرمايش حضرت مولي الموحدين علي (ع) :

    أ تَزعَمُ أنّك جِرمٌ صَغيرٌ

    و فيكَ انطَوي عالَمُ الاَكبَرُ

    آيا پنداشته اي كه تو همين جرم كوچكي

    در حالي كه عالمي بس بزرگ در تو پيچيده شده است

    خواهرم

    حقيقت تو همان مرغ باغ ملكوت و سيمرغ بلند آشيان قاف قله هاي وصول است كه زمين برايش جز دامگه حادثه نيست. تو دلي داري كه به حق، جام جم و گوهريست از صدف كون و مكان بيرون و از كان جهاني دگر است . دلي كه تنها ظرفيست كه مي تواند جلوه گاه تجلي حضور خداي تو باشد ، چيزي كه آسمان و زمين هم با تمام بزرگي از مظهريّت آن ناتوانند كه حق فرمود : آسمان و زمين مرا در خويش جاي نمي دهند اما قلب بنده مؤمنم مرا در خويش مي گنجاند .

    با اين همه آيا باز هم فكر مي كني هنوز ريز ريز ريز هستي ؟

    اگر چه كسي چون من، هنوز به تمام آن كرامتي كه گفته شد بار نيافته باشد اما تا نداند و باور نكند كه خداي او ، او را چگونه به داشتن چنين استعداد كمالي ، گرامي داشته است و در ميان همه موجودات روي زمين فقط او ، و فقط او را لايق مخاطب قرار گرفتن كلام خويش دانسته و برايش از عرش رحماني پيام آوراني صادق و كتبي نوراني ارسال و انزال كرده است ، قدر خويش را نخواهد شناخت و به جاي نگريستن بر اين قامت و اندام كوچك خاكي به بلنداي عظمت حقيقت انساني و روحاني خويش نخواهد نگريست .

    به هر روي از درگاه خداي والا شهبالي گشوده برايت طلب مي كنم تا قلب با صفايت را در اوج معراج نماز به لقاي حضرت محبوب واصل گرداند و تعالي اوج طيران پروازت را به تو بنماياند كه به حق شايسته چنين دعايي هستي .

    و مرا نيز در خلوتهاي عاشقانه ات با حضرت دوست به ياد آر .

    صعودت بي فرود باد.

    يا حق

    براي همين من خودم را نمي بينم

    خود ِ خودم را.

    - مومن آينه ي مومن است -

    پاسخ

    نمي دونم چرا ياد اين شعر افتادم ... از مردمك ديده ببايد آموخت / ديدن همه كس را و نديدن خود را . ... ( خيلي هم بي ربط نيست ، نه ؟ )